27 aug. 2013

Nutella och bananmuffins

Såg en bild på tumblr på "Nutella swirled banana muffins" så jag bestämde mig för att pröva och såhär ett halvår efter första gången jag gjorde receptet så är jag sjukt nöjd att jag såg den bilden.

Ingredienser
2 ägg
150 g socker
1 tsk vaniljsocker
200 g vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk malen kanel
1/2 tsk malen kardemumma
125 margarin
2 bananer
Nutella

Sätt ugnen på 200 g. Smält smöret och låt det svalna lite. Vispa ägg och socker riktigt mycket så det blir vitt och fint. Tillsätt det smälta smöret som nu har svalnat. Blanda alla torra ingredienser i en skål inkl kryddorna. Blanda i det torra i smeten, och rör med en slev till en slät fin smet (inte vispa). Blanda till sist ned 2 mosade bananer i smeten. Skeda upp smeten i muffinsformar. Ta sedan en sked av nutella och blanda ner i varje muffinsform, rör runt lite så att den blandar sig med toppen av muffinssmeten. Sedan ska den vara i ugnen ca 15 min, eller tills de fått fin färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar