11 juni 2014

Picknick

Igår så bjöd jag Rebecka och Jakob på picknick, blev väldigt improviserat och med de råvaror som fanns hemma. Men gjorde laxspett som jag marinerade i honung, äpple balsamico, olivolja och basilika (enkel marinering men framhöjer verkligen smaken av laxen). Sedan hade jag gjort en banankaka dagen innan, till det blev det en enkelt pastasallad med pasta, gurka, tomat och fetaost. Hade även nygjord fläderblomssaft, rosèvin, italiensk torkad skinka, turkisk yoghurt, vindruvor och jordgubbar. Vi tog med oss picknicken till Västra hamnen i Malmö och satt i gräset tills solen gick ner. Lovar att senare i sommar komma med recept på den bästa maten att göra till sin picknick, men här är i alla fall lite inspiration tills dess.

Om ni inte redan följer mig på instagram så kolla in @oscarhagberg, där jag främst lägger ut bilder på mat och annat gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar